Acronis backup instellen
Inleiding
In dit artikel laten we zien hoe je via de Acronis portal kan beheren van welke gebruikers er een backup gemaakt wordt. Hiervoor heb je een Acronis account nodig. Heb je dit nog niet? Neem dan contact op met onze helpdesk.
Gebruikers selecteren
Om te selecteren van welke gebruiker er een backup gemaakt moet worden moet je inloggen om de Acronis omgeving. Deze kan je hier vinden.
Log hier vervolgens in met je Acronis account en vervolgens navigeer je naar Beheer > Back-up van cloudtoepassingen.
Klik hier vervolgens op “Microsoft 365 mailboxes to Cloud storage” en dan op details. Hier kan je de instellingen voor de backup aanpassen.
Onder het kopje “Apparaten” kan je selecteren van welke gebruiker je een backup wilt hebben.
Let op!
Als je een gebruiker hier niet selecteer, maar deze gebruiker is wel lid van een SharePoint site waar een backup van gemaakt wordt, dan wordt hier alsnog een licentie voor gerekend!
Directe backup
Mocht je van een van de gebruikers direct een backup willen maken kan je dit doen via Apparaten > Microsoft 365 > Alle gebruikers.
Hier kan je vervolgens een gebruiker selecteren en dan in het actie-menu op Back-up klikken. Dan wordt er direct een backup gestart van de gebruiker.