Proofpoint
Inleiding
Proofpoint is een programma voor email spam filtering. Je krijgt elke 24 uur een mailtje met de mail die als spam gemarkeerd is. Mocht je mail uit de spam willen halen kan je dit doe door in te loggen en de mail uit de spam te halen.
Spam terug halen
Als er een mailtje in de spam is geplaatst zonder je dit wilt kan je deze terug halen door in te loggen op eu1.proofpointessentials.com met je email en wachtwoord. Weet je je wachtwoord niet? Je kan deze dan resetten door op de login pagina op “Forgot Password”. Verifieer vervolgens je email en klik op “Reset Password”.
Hierna krijg je een mailtje van Proofpoint om je nieuw wachtwoord in te stellen. Klik in dit mailtje op “Set Password”.
De Proofpoint website wordt dan geopend, en hier kan je vervolgens je nieuwe wachtwoord instellen.
Nadat je in Proofpoint bent ingelogd krijg je je Email log te zien. Hier zie je initieel geen mails in, maar deze kan je inzien door op “Search” te klikken. Je kan bovenaan de pagina ook filteren welke spam je wilt zien door bijvoorbeeld in het “Data/Time:” veld in te vullen van tussen welke tijden je de spam wilt zien. Dit kan tot 30 dagen teruggekeken worden.
Als je mail terug wilt halen omdat het geen spam is kan je dit doen door de betreffende mail te selecteren en vervolgens bij “Actions” “Release and approve” te selecteren en vervolgens op “Apply” te klikken.
Gevoeligheid aanpassen
Als je vind dat de spam filtering te gevoelig of juist niet gevoelig genoeg staat kan je dit aanpassen onder “Spam settings”. Hier kan je vervolgens de slider voor de gevoeligheid aanpassen. Des te lager deze waarde, des te sneller een mail als spam gemarkeerd zal worden.
Adressen of domeinen black/ white-listen
Als je merkt dat de mail van een bepaalde klant altijd in de spam terecht komen kan je deze toevoegen aan de “Safe sender list”. Alle adressen en domeinen die hierin staan worden altijd doorgelaten. Hetzelfde geldt voor de “Blocked sender list”, maar deze worden dan altijd geblokkeerd.